21-12-2024 Tomasza i Tomisława
Kontakt
Centralny Ośrodek
Informacji Gospodarczej

coig@coig.com.pl
www.coig.com.pl

tel. (0 22) 648 80 90
fax (0 22) 205 04 39

Email marketing, bazy emailowe, emaile do firm

Email marketing kierowany do firm

Jednym ze sposobów komunikacji jest email marketing. Jest to łatwy do zastosowania i tani sposób, choć nie możemy się po nim spodziewać dużych rezultatów.

Do tego sposobu komunikacji będzie nam potrzebna baza e-mailowa, w oparciu o którą zrealizujemy wysyłkę e-maili.

Możemy skorzystać z bazy własnej lub taką bazę zakupić.

Wysyłając e-maile możemy skorzystać z naszego zwykłego programu pocztowego lub jednego z programów do wysyłki e-mailowej zobacz np. anomail.pl .

Jeżeli e-maile wysyłamy do osób, które nas nie znają to powinniśmy pamiętać o kilku zasadach:

- musimy postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (o przepisach poniżej)
- wysyłając hurtowo e-maile o tej samej treści wysyłajmy maksymalnie 200 na raz inaczej
  serwery pocztowe (analizują liczbę maili o tej samej treści wysłanych na raz) potraktują
  nas jak spam a nasza korespondencja nie dotrze do adresata
- w treści e-maila koniecznie wprowadźmy nasz fizyczny adres (ulica, kod pocztowy),
  aby oprogramowanie antyspamowe potraktowało naszą korespondencję jako normalną,
  a nie marketingową
- unikajmy wypunktowań oraz słów typu zniżka, bonus, 10%, 20%, na które to słowa
  wrażliwe jest oprogramowanie antyspamowe
- stwórzmy temat maila na tyle atrakcyjny, aby odbiorcy, którzy nas nie znają chcieli
  go przeczytać
- napiszmy czym się zajmujemy (językiem obietnic), dlaczego się komunikujemy,
  a na końcu e-maila zapytajmy o wyrażenie zgody na przesłanie szczegółów propozycji,
  najlepiej tworzyć treść emaila zgodnie z zasadami  AIDA (Attention - zwróć uwagę,
  Interest - wzbudź zaintersowanie, Desire - wzbudź pragnienie , Action - skłoń do działania).,
- komunikujmy się wyłącznie z podmiotami, którzy mają możliwości i potrzeby, aby
  skorzystać z naszych usług

Regułu prawne dotyczace wysyłek emailowych

Zanim rozpoczniemy wysyłki emailowe powinniśmy poznać reguły prawne dotyczace takich wysyłek.

Nie możemy wysyłać ofert handlowych emailem do osób, firm,  w ramach działań marketingowych, jeżeli nie uzyskaliśmy zgody na taką wysyłkę

Takich działań zabrania też prawo telekomunikacyjne. Zgodnie z art. 172 ust. 1 P.t. zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Zakaz z art. 172 prawa telekomunikacyjnego dotyczy używania automatycznych systemów wywołujących, które charakteryzują się przekazywaniem komunikatów indywidualnym odbiorcom bez bezpośredniego udziału człowieka. Jednocześnie należy wskazać, że przepis ten dotyczy wszystkich rodzajów systemów wywołujących, tj. głosowych, faksowych, poczty elektronicznej, systemów generujących komunikaty SMS, MMS, komunikatorów internetowych oraz innych form komunikowania się drogą telekomunikacyjną za pomocą głosu, tekstów, obrazów itp.

W jaki sposób powinniśmy więc zachować się zgodnie z prawem realizując wysyłki emailowe?

1) Pierwsza opcja to wysyłajmy oferty handlowego do wybranych firm, a więc tych dla których nasz produkt lub usługa ma największy sens. Róbmy to w relacjach jeden do jednego czyli wysyłajmy jedną ofertę do jednej firmy, a nie do wielu.

2) Druga opcja dotyczy systuacji, gdy chemy docierać z naszym komunikatem marketingowych (newsletterem) do wielu przedsiębiorców. W takiej sytuacji powinnyśmy najpierw wysłać email z pytaniem o zgodę na takie działania. Samo pytanie powinno zawierać treść umożliwiająca odbiorcy maila podjęcie decyzji czy ma nam wyrazić zgodę na przesłanie (przesyłanie) informacji handlowej, a więc kim jesteśmi (masz profil) i na jaki temat chcemy przesłać informacje handlowe. Sama jednak treść takiego zapytania nie może promować towarów, usług lub naszego wizerunku. Zwrotna pozytywna reakcja na naszego emaila pozwala nam z jednej strony strony na wysłanie oferty handlowej , a z drugiej informuje nas jaki procent odbiorców naszego emaila może być zaintersowany naszą usługą lub produktem. Ta druga informacja jest niezwykle istotna, gdyż wskazuje nam, która z grup odbiorców maili jest najbardziej  zaintersowana tym co robimy. Z naszych doświadczeń wynika iż dobrze dobrana grupa oraz odpowiednia treść emaila mogą zwrtonie przynosić zgody od 3% do nawet 18% odbiorców emaili.

Zarówno w pierwszej jak i drugiej opcji wysyłek emailowych kluczowa staje się nasza wiedza o odbiorcach maili. Im więcej o nich wiemy przed samą komunikacją tym skuteczniej możemy się komunikować.

Inna ważna kwestia jest związana z RODO, czyli unijnym rozporządzeniem w zakressie ochrony danych osobowych.

Jeżeli chcemy wysyłać emaile do osób chronionych przez RODO - są to np. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą jako osoby fizyczne to musimy być pewni, iż pozyskaliśmy do nich adresy mailowe zgodnie z przepisami.

Nie podlegają RODO podmioty posiadające osobowość prawną a więc podmioty zarejestrowane w KRS, sektor publiczny.

 

Zewnętrzna baza do email marketingu.

Baza do email marketingu powinna być stworzona precyzyjnie pod kątem naszych potrzeb.
Powinna więc dotyczyć branż, w których nasz produkt jest stosowany oraz firm o takiej wielkości, aby miały ekonomiczne możliwości nabycia naszego produktu lub usługi. Kryteria selekcji takiej bazy znajdują się poniżej.
Baza emailowa, którą możesz pozyskać u dostawcy baz danych zawierać będzie z reguły:
Nazwę podmiotu
Adres email
Branżę
Miejscowość
Formę prawną

Udostępniamy adresy emailowych wyłącznie podmiotów posiadajacych osobowość prawną (nie podlegają RODO)

Więcej informacji o email marketingu możesz uzyskać wysyłając email: coig@coig.com.pl

lub kontaktując się telefonicznie 22 648 80 90.

 

Poleć serwis
Polecamy
Copyright 1996-2024 Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej
Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji, akceptacji plików cookie można znaleźć tutaj   X